قیمت های نوشته شده برای هر متر سیم و کابل هست. لطفا به مقدار متراژ مورد نیاز در موقع خرید تعداد وارد نمایید.

قیمت سیم و کابل برق ، یکی از مواردیست که مهندسین برق ما احتیاج دارند که به صورت آپدیت و به روز به آن دسترسی پیدا کنند.
زیرا سیم و کابل برق از تجهیزات اصلی صنعت برق هستند و به عنوان پایه و ستون اصلی در شبکه های برق و ساختمان‌ها به حساب می‌آیند.
اهمیت بالای این دسته از محصولات و تجهیزات برقی،‌ از آنجا مشخص می‌شود که هیچ فعالیت برقی بدون حضور سیم یا کابل تقریبا صورت نمی‌گیرد و وجود یک واصل بین تجهیزات و همچنین انتقال انرژی الکتریسیته امری الزامی می‌باشد.
از این رو نیاز به یک محصول با کیفیت و مطمئن از یک سو و از سوی دیگر وجود منبعی برای بررسی و مقایسه مشخصات فنی و همچنین قیمت به روز امری غیرقابل انکار می‌باشد که در شیرازپمپ تلاش شده است به بهترین شکل ممکن لیست قیمت سیم و کابل،‌ برای شما عزیزان ارائه شود.

کیفیت را فدای رقابت نمی کنیم

تمامی سیم ها و کابل ها برند دراکبا کیفیت و قیمت خوب به نسبت کیفیت می باشد.

تعریف سیم و کابل برق :

از سیم و کابل برق برای انتقال جریان برق استفاده می‌شود. سیم برق از دو قسمت تشکیل شده است. یک بخش رسانا (هادی) و یک بخش عایق (روکش). هسته اصلی یک سیم که از جنس رساناست،‌به کمک یک لایه عایق،‌روکش می‌شود تا از آسیب رسیدن به سیم و همچنین خطر برق‌گرفتگی،‌جلوگیری شود.
هادی اصلی سیم،‌ می‌تواند از جنس فلز مس،‌آلومینیوم و یا مس باشد.
در یک تعریف ساده، به مجموعه‌ای از یک یا تعدادی سیم که با یکدیگر در کنار هم قرار گرفته‌ و به هم‌ تابیده شده‌اند کابل برق می‌گویند. این مجموعه سیم‌ها که تشکیل کابل می‌دهند،‌ معمولا با استفاده از لایه‌ای محافظ،‌ به عنوان عایق،‌ از فضای خارج جدا می‌شوند.
گرچه هم سیم و هم کابل از‌ نظر کاربرد،‌هردو برای انتقال جریان الکتریکی ساخته شده‌اند، اما این دو تجهیز را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت و باید بین آن‌ها تفاوت قائل شد.
به طور کلی تفاوت اساسی بین سیم و کابل این است که: سیم از یک رشته‌ هادی ساخته شده که با لایه‌ای از عایق پوشیده شده است. می‌توان گفت سیم یک تک رساناست. در حالی که کابل از دو یا چند‌هادی عایق بندی شده، تشکیل شده است که به هم تابیده شده اند.
سیم و کابل‌ها دارای سطح مقطع‌های مختلفی هستند که این سطح مقطع‌ها به صورت عدد روی روکش سیم و کابل نوشته می‌شوند. به عنوان مثال، سیم 1 به این معناست که سیم ما، دارای سطح مقطع 1 میلی‌متر می‌باشد.

برای اطلاع از قیمت ها و انواع سیم ها و کابل ها روی دکمه مورد نظر کلیک بفرمایید.

کابل سیم مخابراتی و کواکسیال